Potřebujeme takový volební výsledek, aby nás už kmotři nemohli obejít – říká lídr Pirátů pro pražské komunální volby
Zdeňku, jste vystudovaný lékař. Co Vás přivedlo ke kandidatuře na pražského primátora a do politiky obecně? Když jsem šel na medicínu, zdravotnictví na tom nebylo nejlíp. Věřil jsem, že než dostuduji, někdo situaci napraví. Ta je ale stále stejná. Přijde mi, že řada politiků vlastně ani nemá reálný zájem na nějaké změně také proto, že jsou ve střetu zájmů a potřebují uživit svůj byznys navázaný na veřejný sektor. Například jeden člen správní rady VZP je spolumajitelem holdingu nemocnic a posílá tedy VZP faktury. Lidem to už ale přijde normální. Zkrátka si zvykli. Podle mě jsou ale střety zájmů a klientelismus důvodem, proč přešlapujeme na místě. Současní politici nemají zájem posunout nás někam dál a zlepšit situaci běžných obyvatel, protože oni necítí jejich problémy a naopak umí stávající systém využít pro své osobní potřeby. Ukázalo se, že není jiná možnost, než na té změně osobně pracovat. Proto kandiduji. Přece jen jde o velmi náročnou a odpovědnou funkci.
Pražská koalice: 200 stránek k metru D si prostudujte za 2 dny. Miliony na motorky a síťové prvky. Březnové zastupitelstvo oplývá bizarnostmi
Návrh postupu výstavby metra počítá s realizací prvního úseku Pankrác – Olbrachtova v délce 900 metrů a vznik společného podniku s Pentou, který by rozvíjel nevyužité plochy pro nové stanice. Na programu zasedání byla dále zakázka na pořízení hardwaru pro obnovu magistrátní IT sítě za 140 milionů. Je napsána tak, aby se do ní mohlo přihlásit co nejméně subjektů. Město se chce zbavit důležitých pozemků zajišťujících zachování veřejné vybavenosti. A v neposlední řadě chce Praha střelit pětimilionovou dotaci na komerční akci motorkářům Harley-Davidson.